První díl seriálu, jehož smyslem je ukázat na anonymizovaných reálných příkladech z naší praxe situace, kdy se outsourcing rozhodně vyplatí, a to nejen finančně.

Díl 1. Příběh Továrny na radost

Podnikání je jako horská dráha – plná vzestupů a pádů. Továrna na radost, malá firma s velkými plány to zažila na vlastní účet – doslova. Továrna na radost začala jako malý rodinný projekt, kde manželé Procházkovi vyráběli hračky pro své vlastní děti. Tyto hračky si oblíbily i děti od kamarádů a brzy získaly popularitu v širší komunitě. Zájem o hračky Procházkových rostl mnohem rychleji, než by kdy mohli očekávat, a tedy jim brzy nestačily ani vlastní kapacity ani vlastní chalupa, kde hračky ve chvílích volna vyráběli.  Rozhodli se tedy překlopit koníčka do zdroje obživy, rozjet podnikání a později přidali i vlastní e-shop, se kterým expandovali do zahraničí.

E-shop, nezbytný pro tento typ podnikání, vyžadoval dobře nastavené automatické vydávání dokladů a párování plateb, dodavatelé chtěli platit rychle, zatímco velké obchodní řetězce, kam se jim podařilo prosadit své zboží, měly nejen dlouhé splatnosti, ale především nároky na reporting dodaného zboží, dokumentace k němu, přehled sald apod. Co bylo na začátku radostnou jízdou, se brzy proměnilo ve stres a chaos. Administrace zakázek se stala temnou stranou podnikání a každé další zdržení znamenalo prodlevy či ztráty v příjmu peněz. Nejdříve najali paní účetní, ale postupem času se ukázalo, že na jednu účetní je administrativy a komunikace příliš, a tak si k paní účetní najali pomocnou sílu. I tak ale museli konzultovat řadu věcí s externím daňovým poradcem, zejména když rozjížděli prodej přes eshop do zahraničí a také začali dovážet materiál. Na to si jejich paní účetní netroufala.

Na počátku podnikání vznikalo živelně a zároveň překotně rostlo, proto systémy, analytika, metodiky a procesy nebyly nastavené od začátku adekvátním způsobem a „za pochodu“ nebo spíše běhu pak již nebyly síly procesy donastavit. Ve chvíli, kdy ztratili první velké a důležité odběratele kvůli prodlevám, obrátili se na nás, poskytovatele daňového poradenství, externího účetnictví, reportingu a kontrolingu. Znalosti z podobných typů podnikání, znalosti automatizace v účetnictví, správné nastavení oběhu dokladů a schvalovacích workflows a profesionální reporting se ukázaly být  zlatým klíčem, který Továrně na radost otevřel dveře k efektivitě a úspěchu. Navíc se ukázalo, že přes počáteční investici při napravení stavu a nastavení do optimálního fungování, je měsíční náklad na outsourcing v tomto případě nižší než náklad na interní účetní, externího daňaře, zátěž majitelů v účetních věcech a administrativní výpomoc. Díky této změně ušetřila Továrna na radost peníze, které mohla investovat zpět do svého podnikání a do dalšího rozvoje. Především ale ochránila svou dobrou pověst na trhu a snížila míru stresu v rodině i okolí.

Pokud vám tento příběh připomíná vaši situaci, neváhejte se na nás obrátit s žádostí o nezávislou radu či bezplatnou konzultaci. Jsme tu, abychom vás odstínili od administrativní zátěže, neefektivit a účetnictví tak, aby vy jste se mohli věnovat naplno svému podnikání.  Spojíme naše znalosti a zkušenosti tak, aby se pro vás podnikání (znovu) stalo koníčkem a zábavou.

PP Business Services

Poradenská společnost